منتظر طلای ۱۰۰ هزار دلاری باشیم؟

«پیتر شیف» اقتصاددان معروف پیش‌بینی کرد با کاهش بیشتر ارزش دلار، قیمت هر انس طلا تا ۱۰۰ هزار دلار افزایش می یابد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Bitcoin.com» نوشت، پیتر شیف، اقتصاددان طرفدار طلا معتقد است که اگر طلا توانسته است از ۲۰ دلار در هر اونس به ۲۶۰۰ دلار برسد، به طور بالقوه می تواند به ۲۶۰۰۰ دلار یا حتی ۱۰۰۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

او معمولا در شبکه های اجتماعی نظرات خود را در مورد مسائل اقتصادی جهانی از جمله ضعف دلار آمریکا، انعطاف پذیری اقتصادی چین و تأثیر سیاست خارجی ایالات متحده بر بدهی ملی به اشتراک می گذارد.

شیف پیش از این نسبت به تورم احتمالی که در اثر جنگ بدتر هم شده است، هشدار داده بود. وی اعتقاد دارد با ادامه تضعیف دلار، کشورهای جهان باید منتظر افزایش شدید قیمت طلا باشند.

منتظر طلای ۱۰۰ هزار دلاری باشیم؟

پیتر شیف به عنوان اقتصاددان حامی طلا و رئیس موسسه «شیف گلد»، هفته گذشته به مایکل «گاید و ویل رایند» در موسسه پژوهشی «Lead-Lag» پیوست و در مورد مسائل مهم اقتصادی جهانی، از کاهش دلار آمریکا تا تنش های فزاینده در خاورمیانه و پتانسیل رشد قیمت طلا صحبت کرد.

شیف هشدار داد که برخلاف گزارش رسانه ها، با ادامه رشد چین، اقتصاد ایالات متحده با خطرات شدیدی مواجه است. وی همچنین از سیاست خارجی ایالات متحده به علت افزایش بدهی ملی انتقاد کرد.

شیف در مورد اثرات اقتصادی جنگ بر خطرات تورم تاکید کرد: ما سربازان خود را در سرتاسر جهان داریم، اما نمی توانیم بدون قرض گرفتن پول، بودجه آنها را تامین کنیم ... فکر نمی کنم جهان برای حفظ این وضعیت، بیشتر از این به ایالات متحده فرصت بدهد.

شیف خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد ارزش پول خود را با یک جنگ پایین می آورید، و این در واقع تاثیر دو برابری خواهد داشت، البته بسته به اینکه آن جنگ چقدر بزرگ باشد.

این اقتصاددان مدافع طلا اضافه کرد که جنگ ها اغلب ظرفیت تولید را از بین می برند، میزان کالاهای مصرفی را کاهش می دهند و در عین حال عرضه پول را اضافه می کنند.

او پیش‌بینی کرد که با تضعیف دلار به دلیل چاپ مداوم پول، ارزش طلا می‌تواند افزایش یابد.

این کارشناس همچنان نسبت به آینده طلا خوش بین است و با کاهش ارزش دلار، افزایش قابل توجه در قیمت آن را برای دهه های آینده پیش بینی کرد. این اقتصاددان اظهار داشت: اگر طلا توانست از ۲۰ دلار در هر اونس به ۲۶۰۰ دلار در هر اونس برسد، قادر خواهد بود از ۲۶۰۰ دلار کنونی در آینده به ۲۶۰۰۰ دلار یا حتی به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

ماه گذشته نیز پیتر شیف اظهار داشت که امسال طلا بهترین دوره خود را از سال ۱۹۷۹ خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که طلا در سال جاری بیش از ۵۴۰ دلار افزایش یافته است و این «بزرگترین رشد دلاری آن در طول تاریخ» است.

با وجود این اظهارات، او با ابراز تعجب یادآور شد که «سرمایه گذاران هنوز متوجه بازار صعودی طلا نشده اند یا سهام های معدنی را به سبد دارایی های خود اضافه نکرده اند.»

پایان/

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 30780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =